Док одлучују куда ће отићи на размену, средњошколци обично маштају о некој егзотичној земљи, путовањима, лудом проводу или великој љубави која ће им се тамо догодити. Ако помисле да ће на размени нешто научити, обично помисле да је то језик земље у коју одлазе, можда неки нови плес, или спорт којим се раније нису бавили. Кад ишчитају информације на Интеркултурином сајту и сајтовима других АФС организација, почну да препознају речи и фразе као што су: култура, неформално образовање, интеркултурно учење, глобална питања, вештине потребне за живот у савременом свету, али им није сасвим јасно какве везе ове речи имају са оним за шта се они спремају. Ретко ко је стварно свестан да размена није распуст, летовање, провод.

Интеркултура је образовна организација, али, премда програм размене за средњошколце подразумевa редовно похађања школе, школско учење није основни циљ овог програма. Живећи у новој средини, уз стални надзор и помоћ искусних АФС волонтера, ученик упознаје културу земље домаћина и учи о њој. На тај начин он развија сопствене културне компетенције и гради солидну основу за будућност – било за потребе студија, рада или једноставно као одговорни грађанин у савременом глобализованом свету.

Прочитајте више о интеркултуралном учењу

 

Четири су основна циља Интеркултуриних програма размене:

На основу сопственог искуства током програма размене, ученици уче како да тешке ситуације претворе у могућности за развој личности. У прилици су да преиспитају свој систем вредности, напрегну сопствене способности и да вежбају нове животне вештине, док истовремено постају свесни раније скривених аспеката сопствене личности.